CHARACTERS µ Langsir Biji Remia

REVIEW Langsir Biji Remia

CHARACTERS µ Langsir Biji Remia Ü ⚣ [PDF] ✅ Langsir Biji Remia By Noor Suraya ✰ – Johns-cycling-diary.co.uk Duha pandanglah mataku yang berbisik Kalau hati ini memang sebatang pena tintanya tentulah daripada pelangi tujuh warnalalu kenapa tidak saja dikirimkan sepucuk surat cinta pada dia Duha Hafa anak tun Duha pandanglah mAlu Langsir Biji Kindle dan mereka bertemu semula Kini Duha Hafa sudah memakai purdah hitam dan dia bukan lagi gadis periang dan ramah Kenapa dia berubah Apa yang tersembunyi di sebalik purdah hitam ituLangsir Biji Remia mengajar kita bersyukur dengan nikmat daripada Dia Kelebihan karya NOOR SURAYA terletak pada bahasanya yang lembut berserta ceritanya yang me. Saya tidak menyesal menjadi peminat Noor Suraya Setakat ini semua karya beliau yg telah saya baca tidak pernah mengecewakan Tebal atau nipis buku NS pengisian ilmunya cukup banyak

Noor Suraya ☆ 1 CHARACTERS

Mikat Pemegang ijazah Sarjana Linguistik daripada Universiti Malaya ini menulis dengan hatinya Disiplin menulisnya diterap sejak menjadi pelajar Komunikasi di Universiti Sains Malaysia lagi Munsyi Dewan ini pernah memenangi beberapa hadiah penulisan antaranya Hadiah Utama Sayembara Cerpen Esso Gapena IX dan Hadiah Penghargaan Menulis Cerita Kanak kanak Mobil DBP. Apabila rupa jadi ukuran itulah akhirnya Sungguh aku suka ending cerita ini ; endingnya bagai ada cerita baru selepas ini ;walaupun at first saya juga seperti Duha tersentuh hati dengan tindakan Umair Tampak gentleman dan setia Namun sekejap aja terus rasa menyampah haha nak tahu kenapa kena la baca ;tapi jujurnya watak Umair tu watak common lelaki yang saya jumpa Awalnya tampak setia yang amat bila dah tahu kekurangan perempuan tu cepat je berubah hati Mudah benar Bunyinya macam si lelaki tu sempurna sangat sampai nak memilih dan berubah hati begitu Emosi kejap overall saya sangat suka cita ni Suka watak Duha yang tabah Suka juga watak Kak Ain watak dari Keranamu Ain yang makin tabah dengan dugaan mendatang juga suka watak Kak Hada yang sporting dan protective yg amat pada Duha dan pastinya suka pada watak Ustaz Muhsin ^^kesimpulannya semua saya suka la

CHARACTERS ´ JOHNS-CYCLING-DIARY.CO.UK ☆ Noor Suraya

Langsir Biji RemiaDuha pandanglah mataku yang berbisik Kalau hati ini memang sebatang pena tintanya tentulah daripada pelangi tujuh warnalalu kenapa tidak saja dikirimkan sepucuk surat cinta pada dia Duha Hafa anak tunggal Dr Hud Othman dan Puan Taslima Dia cantik dengan mata bundar sayu seperti mata unta di padang pasir Umair terpikat sejak dia masih kecil lagiSepuluh tahun berl. Aduhaiselesai membaca muka surat terakhir novel ni jiwa masih terbuai buai Mana taknyabahasanyapenceritaannyapenuh dengan kelembutan Noor Surayasemakin dalam cintaku pada karyamuheheheDuha Hafahujan renyai di waktu dhuha Gadis comel yang periang Berkawan dengan Umairtetapi hanya melalui perbualan jendelaSepuluh tahun berlaluUmair kembali semula ke rumah ini Cuba mencari kembali Duhanya Duha yang dirindui sepanjang 10 tahun perpisahan Namun Duha sudah tidak seperti dulu Wajahnya kini tertutup oleh purdah hitamhanya menampakkan sepasang matanya yang redup sayu seperti mata unta di padang pasirUmair berusaha mendekati Duha Ingin mengembalikan kemesraan mereka sepuluh tahun dulu Malah impiannya lebih dari itu Dalam tempoh 10 tahun itu hanya Duha yang bertakhta di hatiAkhirnya usaha Umair membuahkan hasil Duha sukakan bahasa dan sastera melayu Duha mula membuka kembali jendelanya Bicara Langsir Biji Remia Itulah nama bicara merekaDuha masih menjaga tertibnya Bicaranya hanyalah berkisar tentang hal ilmiahterutamanya yang membabitkan bahasa dan sastera Melayu Suatu hari nanti sudah pasti mereka akan berbincang tentang hati dan perasaan pula bisik hati Umair memujukHati perempuannya terusik Pintu hatinya sedia dibuka untuk Umair Namun Duha sedar kekurangan dirinya Dia mahu Umair tahu siapa Duha Hafa yang sebenarnya Apa yang disembunyikan selama ini Ternyata Umair tidak bisa menerima Duha yang tidak sempurna Duha yang berwajah hodoh Mukanya dari bawah hidung hingga ke dagu cacat akibat melecur dalam kebakaran tiga tahun lepasDuha pasrah Dia sedar siapa dirinya Si Buruk yang tidak layak untuk bergandingan dengan Umair yang amat mementingkan kesempurnaanDuha terkilan dengan sikap Umair yang cuba menghindari dirinya setelah mengetahui keadaan sebenar SubhanallahMaha Suci Allah Pemergiannya menunaikan umrah bersama babahnya banyak membantunya mengembalikan keyakinan dirinyalebih lebih lagi setelah kecewa dengan sikap Umair terhadapnya Pengalamannya sepanjang menjadi tetamu terpilih di rumah Allah menguatkan azam Duha untuk menjadi muslimah yang lebih baik Biarlah buruk di mata manusia asalkan indah pada pandangan AllahTabahnya Duha Tak terjangkau di fikiran jika terjadi pada diri Minta minta dijauhkan Walaupun sempurna sebagai manusia cuma tak berapa sempurna ikut standard manusiatu pun dah rasa rendah diri Dah rasa malu Malu pada manusia yang sama sama tak sempurna ni tahutapimalu pada Allahbuat buat tak nampak jerAir mata bergenang masa ikut Duha merasai pengalaman menunaikan umrah dan ziarah tu Minta minta dimurahkan rezeki untuk ke sana juga Amin Pengakhirannyamemang terasa nak melompat lompat kegembiraan walaupun mata bertakung Mungkin Umair dihadirkan untuk menambahkan kemanisan apabila Duha bertemu Ahmad Muhsin Ya lajika dirinya tidak ditolak oleh Umair mana mungkin dia dapat menyelami keihklasan Ahmad Muhsin 'Hatinya jadi sejuk dan tenang memandang wajah anak Pakcik Hud itu Muhsin kembali solat dan sujud syukur dan menambah doanya semoga dia memandang 'indah' dan reda pada Duha setiap hari sekiranya mereka ditakdirkan menjadi suami isteri''Biarlah semua orang tak nampak cantik pada Duha pun dia sentiasa nampak Duha tu indah Subhanallah Ajaibkan kejadian hati ini apabila Allah ajar kita untuk faham erti bersyukur'Serius nak nangis baca ayat ni