Read Kekasih Waktu ↠ E-book or Kindle E-pub

Noor Suraya ¶ 9 Read

Read Kekasih Waktu ↠ E-book, or Kindle E-pub ✓ [PDF] ❤ Kekasih Waktu ✮ Noor Suraya – Johns-cycling-diary.co.uk Mencintai itu seperti menjagaMenjaga agar tak ada luka Menjaga agar tak ada kecewaItulah yang Najaah buat untuk Zaynn yang dia cinta Sungguhpun mereka suka bertikam lidah tetapi dalam diam diam dia te Me?Cuba Najaah buka hati pada orang tentu hidup Najaah lebih bermakna”“Umi dulu”“Umi doakan Najaah dapat jodoh dengan pemuda baik baik” Dr Farhana ibu tirinya itu enggan bercerita tentang sejarah hati sendiriHakikat cinta adalah dekatMendekatkan setiap hati yang berjauhan tahun berlaluDr Farhana selalu merasakan dia sudah berjaya mengikat hati suami seperti jalinan permaidani Kashmir teguh dan kuat Tetapi hati lelaki bukan beg. Berjodoh juga Imran dengan Dr Farhana selepas 2 kali terlepas peluang memiliki Anah Pertamanya kalah dengan Masri di zaman universiti dan kali keduanya Imran menarik diri di saat akhir selepas membaca surat Najaah si anak saudara berusia 6 tahun kepada Tuhan Syurga untuk menjadikan Anah ibu mereka selepas kematian ibu kandung Secara kebetulan Ilham yakni adik Imran juga menyimpan perasaan buat Anah Itu cerita dalam Rindunya kian membara yang dikisahkan semula dalam Kekasih Waktu Kisah selanjutnya adalah kisah selepas 13 tahun Imran memiliki Anah yang menjanda sekali lagi selepas 5 tahun menjadi adik iparnya Ilham dijemput Ilahi asbab kemalangan Tinggallah 3 anak saudara yatim piatu lalu menjadikan ia sebagai alasan untuk menikahi Anah Salin tikar Perkahwinan tanpa cinta hanya tinggal tanggungjawab dan simpati sahaja dihati Lalu rumahtangga teruji apabila cinta baru bertunas dihati Imran buat teman sekerja yang cantik pandai berhias dan sesuai di bawa ke majlis keramaian Kena dengan pangkat yang disandang Imran Anah pula bukan sesempurna wanita lain selepas bertahun mengidap kanser payu dara sebelum mengahwini Ilham lagi Anak menjadi keutamaan Anah dan paling tepat tiada rasa cinta buat Anah selepas dia berjaya buang rasa yang penah wujud tatkala Anah menjadi adik ipar Betulkah Imran dengan gerak rasa itu Dimana sayang mu pada wanita yang banyak berkorban demi anak buah yang dikasihi Bukankah Anah adalah rupa untuk mengungkapkan istilah cinta itu 20 tahun yang lalu Bertisu juga lah menahan sendu rasa hati Anak anak lah penguat hati Anah walaupun tidak dipinta mereka menyebelahi dia dan menentang Ayah Imran sampai gelaran pun nak ditukar kepada Paklong selepas Imran mendapat Mak Long baru Kisah Anah dan Imran buat badan rasa nak demam Panas hati Serasa lubuk tempat dudukbaring panas macam dipasang tilam terapi Buat lagi perangai pesona pada bunga yang lain sekali Anah terluka lukanya sukar disembuh rajuknya tak terpujuk hati beku seperti kerasnya iceberg Bertabahlah wahai Imran Doa banyak banyak okey Kisah mereka lebih lekat dihati Cik Pah maaf ye Najaah Zaynn Dian walaupun kisah cinta anda tak kurang hebatnyaZaynn kisah cinta mu dengan Dian tak berpanjangan Shah Jahan pergi dulu sebelum Mumtaznya Semoga hati Dian terbuka untuk didiami lelaki lain Najaah Zaynn hanya memandang mu sebagai adik walaupun halal dinikahi Cinta itu memang rumit dan tidak boleh dipaksa paksaNajaah masak laksam khas untuk Abang Zaynn nya Fuh fuh moga Abang Zaynn teringat ingat dia Bukan Dian

Free download ã E-book, or Kindle E-pub ¶ Noor Suraya

Mencintai itu seperti menjagaMenjaga agar tak ada luka Menjaga agar tak ada kecewaItulah yang Najaah buat untuk Zaynn yang dia cinta Sungguhpun mereka suka bertikam lidah tetapi dalam diam diam dia tetap menatang hati Zaynn Sayangnya hanya ada Dian Zahra dalam hati Zaynn Tidak terlintas untuk Zaynn jatuh kasih pada adik tirinya sendiri Kalau jatuh kasihan itu adalahKerana hakikat cinta itu damaiMendamaikan dua hati yang bertentangan?. Antara naskah yang ditempah di toko buku lama sebelum ia dikeluarkan untuk pasaran terbuka Maksudnya aku adalah antara pembeli terawal untuk KEKASIH WAKTU Tapi anugerah syok sendiri ini terhenti setakat itu sahaja lah bila mood membaca jatuh merudum Setelah berbulan naskah ini dibiarkan diam dalam balutan akhirnya tiba juga jodoh kitaSayang sekali nafsu membacaku sekali lagi ditimpa tangga Hanya surat terakhir Naajah kepada Dian sahaja yang berjaya memujuk rasa biarpun ketika itu aku sudah berendam air mataKenapa yaMungkin inilah yang dinamakan pengorbanan Bukan pengorbanan Farhana yang rela melepaskan Imran atas alasan si suami berhak bahagia Bak kata Farhana cinta itu ibarat air yang penuh di kendi tidak mungkin dapat diisi lagi walau hanya ditambah setitik lagi bagaimana Anah mampu diam dalam hati abang kalau ianya dah penuh di isi dengan nama SofeaBukan juga pengorbanan Imran yang sanggup melepaskan harta dunianya semata mata menebus kesalahan menduakan Farhana Rupa rupanya tidak perlu menukar permaidani baru sekiranya hamparan yang ada tidak ternilai kualitinya Memang rumput di sebelah sana sentiasa hijau daripada rumput di halaman sendiri Ternyatan panahan pesona membakar harta Imran paling berharga isteri sendiriBukan pengorbanan Naajah yang sanggup melepaskan pujaan hati si abang tiri Tapi for me rasa Naajah lebih kepada ke obses an nya terhadap satu satunya lelaki yang paling rapat dalam hidupnya Naajah juga seperti Imran panahan pesona hampir membutakan mata mereka Namun Naajah lebih diputihkan wataknya jika dibandingkan dengan si Pak Long ImranJuga bukan pengorbanan Dian yang terpaksa me'lepas'kan si belahan jiwa Zaynn ntah mengapa aku tetap membacanya sebagai Zyann mungkin lebih mudah disebut kot Dian ZyannYa ini tentang pengorbanan penulisnya sendiri Noor Suraya Sebagai pengikut walaupun tidak setia aku sudah dapat membayangkan 'template' penulisan penulis senior ini Beliau aku analogikan sebagai penglipur lara bertaraf bangsawan Penanya memang tajam beliau menyindir malah lantang sekali menyuarakan tidak kepuasan hati atas norma sosial masyarakat sekeliling TAPI dengan penuh berhemah dengan bahasa yang bayu pagi sendiri memang akan malu dengan kelembutan ayat ayat yang digunakan Dada siapa yang tidak sebak hati siapa yang tidak merintih ketika menyelami jiwa dan rasa watak watak ciptaannya Itulah kekuatan penulis iniItu yang aku tidak temui dalam KEKASIH WAKTU Melainkan Farhana vs Imran mungkin kerana watak2 ini telah bertapak di memori lewat Rindunya Kian Membara Imran vs Sofea Zaynn vs Dian vs Naajah seakan akan hilang ditelan waktuIngin aku katakan Puan Penulis mohon ketepikan jawatanmu sebagai Pengarah Adiwarna aku pengikutmu yang tidak setia rindukan sentuhan lembut penamu aku dahagakan magismu yang dulu Dulu ketika kendimu penuh dengan dakwat dakwat yang bakal melahirkan watak watak yang bisa menggoncang dunia penulisanOhhh itu dulu sekarang penulis memegang amanah yang lebih besar untuk menegakkan prinsip asas kesusasteraan itu sendiri Beliau sedang berjuang untuk Membetulkan Yang BiasaMembiasakan Yang Betul biarpun dalam kekalutan dunia penulisan yang juga hampir caca marba dengan dunia hip hop ciptaan mereka Dan tentunya yang dikorbankan tentunya dakwat dakwat itu sendiri

Free download Kekasih Waktu

Kekasih WaktuItu fitrahnya Ada waktu waktunya dia terlepas bebas bak layang layang ditiup anginSiapa pun bersetuju yang rumah tangga itu seperti sehelai permaidani Semakin lama semakin bernilai dan mahal Kita tidak akan mudah mudah membeli yang baharu kalau kita sudah memiliki sebidang yang cantik dan berharga di rumahBenarlah pepatah Arab berkata perkahwinan itu pertemuan dua hati yang ada seribu perbezaan Jadi usah diungkit kalau kita tak serupa. Hati Ai koyak uhukkk Nak letak berapa bintang pun tak tahu'Jahatnya' Kaksu perlukan tempoh bertenang niFull review 2101935Aku bersetuju dengan review teman teman ini kisah Dr Farhana Anah sekeluarga Bagaimana takdir menyusun hidup tanpa kita sangka Tapi dek kerana ending yang membuatkan aku rasa sayu sampaikan perlukan tempoh bertenang makanya aku tak mampu beri bintang lebih Katalah apa saja tapi sebagai pembaca yang tamak aku sentiasa mahukan penamat yang bahagia Ok over Cherina kan Yes I know hahaSebenarnya aku rasa Kekasih Waktu KW ini terlalu banyak simpang siurnya; ada kisah Anah cerita Zaynn dan juga Najaah Jadi di awalnya aku sedikit terganggu nak fokus kisah yang mana satu Namun pembacaan jadi smooth pastinya kerana;1 Olahan cerita di tangan penulis yang mahir sungguh ‘bercerita’ ditambah dengan laras bahasa yang cukup cantik memikat ini memang trademark penulis; dah bagaikan terasa Kaksu duduk di sebelahku bersenandung kisah Anah Imran Zaynn Dian Najaah2 Susahnya menjadi Anah masih terbawa bawa hingga ke novel ini Aku harapkan Anah sudah boleh berbahagia hingga hujung usia setelah jodohnya bersama sama Imran yang ‘tergantung’ sebelum ini ‘disambung’ kembali dalam KW Tapi apakan daya tidak dinamakan manusia andai tidak diuji 3 Imran Uhukk Menulis namamu pun sudah buat aku makan hati Cinta dalam hati yang aku sangka teguh akhirnya roboh jua ya Ish sampai raya bila bila pun sukarnya aku nak memaafkan tindak tanduk Imran yang cukup melukakan Mana perginya lelaki yang pernah aku kagumi dalam RKM itu4 Zaynn Sukar pada mulanya nak dapatkan rentak Zaynn ni kerana jujurnya aku merasakan ceritera hidup Anah lebih menonjol berbanding Zaynn Tapi bila dah dapat rentaknya alaa lap air mata Dan maaf ya Kaksu watak Zaynn seperti ada kurang rasanya tak pasti kenapa atau apakah fokusku sebenarnya lebih terarah kepada Anah5 Najaah Aku suka watak ni walaupun terasa canggung bagaimana Najaah boleh menyayangi Zaynn melebihi apa yang sepatutnya Tapi yalah cinta itu kan anugerah dari Ilahi yang jatuh dalam hati hati hamba Nya So yes I rest my case6 Din Ustaz Din Aku salute bagaimana penulis menyusun atur plot cross check dan sekaligus membongkar kisah Din yang ‘hilang’ Bayangkan novel Jaja Din telah ditulis sekitar 2009 dan pada tahun 2014 tahun di mana KW diterbitkan barulah kita dihidangkan dengan kisah sebenar Din Bravo Terasa nak reread pula kisah merekaBenarlah waktu itu umpama sang kekasih yang paling setia di sisi kita ‘Bersamanya’ bisa menyembuh luka Namun sampai bila harus bertahan ya Kita tak kan pernah tahu Cuma bila kau bisa tersenyum tanpa ada hatimu yang terguris lagi aku rasa itulah saatnya kau sudah reda