Memilihmu Kerana Dia Free read ✓ 109

Free download Memilihmu Kerana Dia

Memilihmu Kerana Dia Free read ✓ 109 É ➽ [Download] ➺ Memilihmu Kerana Dia By Myra Ameer ➸ – Johns-cycling-diary.co.uk “Tolong jaga bonda dan Heritage” Ku AzranKerana satu amanat daripada arwah suaminya Ku Azran hidup Nur Sarah diserahkan sepenuhnya kepada Bonda Mariam dan Heritage Namun kepulangan waris tunggT” Lisanani“Enough Lis Aku tak perlukan nasihat kau Selagi Ammar tak ceraikan aku selagi tu aku tak akan keluar dari rumah ni Selagi Ammar tak pecat aku dari Heritage selagi itulah aku akan bekerja di situ” – Nur Sarah“Damn you Sarah Kau ingat aku akan diamkan Sarah Kau mimpilah dulu Kita tengok siapa yang akan dihalau nanti” – LisananiKerana fitnah yang ditaburkan oleh madunya sendiri Nur Sarah pendamkan saja perasaannya yang mula tumbuh buat sang suami Dia reda andai Ku Ammar melepaskan dia Tapi pelik kenapa Lisanani beria ia hendak menghalau Nur Sarah Siapa Lisanani yang sebenarnya dalam hidup Ku Ammar Tiadakah cinta buat Nur Sarah daripada suaminya Semuanya dalam Memilihmu Kerana D. Memilihmu Kerana Dia MKD Berlayar di dalam cerita yang penuh dugaan manusia tidak akan pernah boleh lari dari takdir dan dugaan yang telah diaturkan bagi menguji sejauh mana ketabahan hati seseorang itu “ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya” Sebaris nama Nur Sarah wanita yang sangat cekal dalam mengharungi segala cabaran dalam hidupnya Hidup adalah satu taruhan sama ada berjumpa bahagia atau sebaliknya Perjalanan hidupnya berubah bila menerima Ku Azran menjadi suami Bahagia Nur Sarah cuma seketika bersama Ku Azran kerana ajal yang memisahkan Nur Sarah akur dan pasrah Hidup harus diteruskan dan amanah Ku Azran harus dilaksanakan Heritage dan Bonda Mariam menjadi keutamaan Nur SarahKepulangan Ku Ammar semula kepangkuan Bonda Mariam menjadi titik tolak perubahan yang sangat besar dalam hidup Nur Sarah Ku Ammar tidak senang dengan kewujudan Nur Sarah bekas adik iparnya itu dalam keluarganya Nur Sarah pula tidak selesa tinggal di rumah yang sama dengan Ku Ammar yang terlalu sinis padanya Kerana tidak mahu Nur Sarah pergi meninggalkannya Bonda Mariam mengambil keputusan untuk menyatukan anak sulungnya Ku Ammar dengan Nur Sarah Ku Ammar memberontak tidak setuju kerana di hatinya sudah ada cinta pada Lisanani Nur Sarah tidak terkata dengan perancangan Bonda Mariam Ku Ammar terpaksa menerima kerana hanya Bonda Mariam harapanya untuk selesaikan segala masalah kewangannya dan juga kerana ingin menguasai Heritage semula Nur Sarah terpaksa akur dengan permintaan Bonda MariamKebencian Ku Ammar pada Nur Sarah semakin bertambah selepas mereka dinikahkan baginya Nur Sarah hanya ingin mengambil kesempatan dan membolot harta milik keluarganya Cinta ku Ammar hanya untuk Lisanani kerana cinta itu telah banyak mengaburi mata Ku Ammar dia sanggup melakukan apa sahaja demi cinta Tiada rasa itu buat Nur Sarah hanya pandangan jijik dan benci yang sentiasa bermain di mata Ku AmmarNur Sarah Tabahnya hatimu menerima takdirKuatnya pendirianmu menggalas amanahTeguhnya benteng kesabaranmu walau dirempuh ujianIndahnya cintamu tak tergambar nilai permataBagai ombak ganas menghempas pantai seperti kaca pecah berderai hidup Nur Sarah diduga dengan sikap dingin Ku Ammar dan permintaan lelaki itu untuk mengahwini Lisanani Hidup bermadu Bukan itu yang Nur Sarah mahukan tapi apa mampunya Harus sekali lagi menghadapi percaturan hidup Kewujudan Lisanani menambahkan luka di hati Nur Sarah apabila wanita itu melakukan pelbagai perkara untuk memisahkannya dengan Ku Ammar Hari demi hari yang dilalui Ku Ammar dan Nur Sarah bersama sikit demi sikit menimbulkan satu rasa yang tak terduga Ku Ammar cemburu Nur Sarah berhubungan dengan Rizman Nur Sarah makan hati melihat kemesraan Lisanani bersama Ku Ammar Adakah itu cinta Apa agaknya kesudahkan konfliknya Sejauh mana ketabahan Nur Sarah Berbaloikah cinta Ku Ammar pada Lisanani Berkekalan atau tidak perkahwinan Ku Ammar dengan Nur Sarah Semua jawapan ada dalam MKD kalau nak tahu pergi baca ye Pelbagai emosi yang boleh dirasa ketika memgembara bersama Memilihmu Kerana Dia Bukan sahaja konflik yang menarik telah digarap indah oleh penulis tetapi diselitkan dengan babak2 yang memikat hati saya juga sebagai pembaca Ada masanya saya akan tersenyum bila ada babak yang sweet pssttt Puan penulis kata MKD bukan karya sweettapiiiiiii ada banyak jugak babak yang sweettthehehe part kasih sayang memang ada part marah sakit hati geram menyampah tuuuuu haa Banyakkkksampai rasa macam nak disepak2 je Ku Ammar tu Lisanani tu rase macam nak bagi racun jehahaha Sedih OoohMyyyy meleleh air mata saya dengan nasib Nur Sarah huhuhu Tahniah penulis kerana berjaya hasilkan karya yang lain dari lain Paling penting MKD berjaya menimbulkan pelbagai rasa dalam diri pembaca karya yang cukup sempurna Superbbbb Teruskan berkarya

Myra Ameer ☆ 9 Free read

Tapi aku tak pernah terfikir nak sentuh kau sebab aku jijik Jijik nak sentuh bekas adik kandung aku sendiri” – Ku AmmarNur Sarah pula hanya mampu bersabar dan bersabar Demi amanat dia kena kuat Namun belum dia temui kebahagiaan yang dicari timbul pula isu Ku Ammar ingin mengahwini teman wanitanya Lisanani Hati isteri mana yang tidak terluka Dek tidak mahu membiarkan Ku Ammar hanyut dalam dunia cintanya Nur Sarah rela dimadukan Sudah bermadu hidupnya semakin sengsara dek madunya yang ingin membalas dendam“Buat apa nak membazirkan air mata Sarah Kalau aku jadi kau dah lama aku keluar dari rumah ni Kau tak malu ke Orang dah tak suka buat apa kau nak terhegeh hegeh kan Atau kau suka dijadikan ala. Memilihmu kerana dia Menyentuh hati menyentuh jiwa Dah lama tak ada perasaan macam ni bila membaca novel Dah lama tak jumpa novel yang mampu buat saya tak boleh letak tepi selagi tak selesaikan pembacaan Yes Saya tidur almost 4 am pagi tadi Semata mata Nursarah dan Ku Ammar Tak boleh nak review panjang because pakai telefon pintar menaip Tapi kuatnya ikatan Nursarah dan Ku Ammar langsung buat saya rasa tak tergugat dengan watak sampingan penambah rasa seperti Lisanina dan 2nd hero tu sorrytak ingat nama pKu AmmarWalaupun tak dapat dinafikan saya sangat menyampah dengan perangai Ku Ammar di permulaan cerita dan mula terbuai di pertengahan cerita dan menyampah kembali dekat hampir hampir hujung cerita tapi kekuatan watak Ku Ammar tetap mendapat tempat di hati sayaNur SarahBagaimana untuk saya describe wataknya Seorang yang sanggup beekorban apa saja untuk Ku Azran bonda dan heritage empire Sehingga sanggup bersuamikan lelaki yang amat menjengkelkan hatinya Seorang yang penyabar yang amat sehingga saya terfikir memang wujud ke watak sebegini di dunia yang nyata lemah lembut tapi ada tegasnya sopan santun dalam dinginnya Bagaimana mampu untuk Ku Ammar tak jatuh cinta kanBaca buku ni saya rasa sesuai sangat dengan firman AllahAllah berfirman dalam surah al ankabut ayat 2 3Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; Kami telah beriman sedangkan mereka tidak diuji Dan sesungguhnya kami telah menguji orang orang yang sebelum mereka maka sesungguhnya Allah mengetahui orang orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang orang yang dusta Ps sepanjang pembacaan saya dua tiga kali saya belek balik nama penulis ni Hanni Ramsul tukar nama penanya kah Mirip sekali gaya penulisannya Apa puncongrats cik penulis

Summary ã E-book, or Kindle E-pub ☆ Myra Ameer

Memilihmu Kerana Dia“Tolong jaga bonda dan Heritage” Ku AzranKerana satu amanat daripada arwah suaminya Ku Azran hidup Nur Sarah diserahkan sepenuhnya kepada Bonda Mariam dan Heritage Namun kepulangan waris tunggal Heritage Tengku Ammar Muiz bekas adik iparnya dari pelarian dan secara tiba tiba telah menyebabkan hidup Nur Sarah lintang pukangKeadaan menjadi lebih parah lagi apabila Bonda Mariam membuat keputusan untuk Memilihmu Kerana PDF menyatukan mereka berdua Ku Ammar menentang dan Nur Sarah menolak Tetapi kerana satu kesilapan dan demi Heritage Ku Ammar dan Nur Sarah terpaksa akur Kata kata kesat digunakan tanda Ku Ammar langsung tidak bersetuju dengan perkahwinannya“Dengar sini Sarah walaupun kau isteri aku. Kisah kekeluargaan yang dipaparkan dalam Memilihmu Kerana Dia ini digarap dgn secukup rasa plot penceritaan sgt kemas lancar gaya bahasanya santai serta teratur Ia tentang harapan dan kasih sayang seorang ibu terhadap anak menantunya tentang ketulusan seorang gadis yatim piatu yang ikhlas optimis dalam kehidupan serta tentang seorang lelaki yg hanyut tanpa pedoman Nur Sarah Sarah Demi amanat arwah suaminya dia rela menelan segala kata nista Demi kasih sayangnya kepada Bonda Mariam dia ikhlas menerima Ammar sebagai suamiTengku Ammar Ammar Demi harta kekayaan yg bakal diwarisinya demi meloloskan dirinya dr belenggu hutang dia terpaksa menerima Sarah sebagai isteri atas permintaan bondanyaApalah ertinya gelaran isteri bg Sarah andai sering dicerca suami kehadirannya di sisi dipandang sepi kata2 yg dituturkan kepadanya tiada satu pun yg tidak menyakitkan hatiDi manakah ketulusan seorang suami andai jijik pada isteri yg dinikahi lebih rela bergelumang dgn maksiat bersama kekasih gelapnya Lisanani Lantaran ego yg terlalu tinggi teguh dibina tembok benci terhadap si isteriTulusnya Sarah sehingga sanggup dirinya dimadukan asal saja maksiat si suami tidak berpanjangan Malangnya hati Ammar telah dibutakan oleh cinta palsu Lisanani sehingga Sarah diabaikan Namun Sarah juga Bonda Mariam sentiasa berdoa agar Ammar beroleh hidayah di suatu hari nantiTegakah Sarah bila terus terusan dirinya diperkotak katikkan Masih kebalkah tembok kesabarannya Namun seorang Sarah dalam lembut ada tegasnya dalam benci ada juga cintanya Bahagiakah Ammar dengan jalan pilihannya Mampukah empayar perniagaan yg diwarisinya dipertahankan Seorang Ammar dalam ego ada bodohnya dalam jijik ada sayangnyaAkan terleraikah ikatan mereka apabila Sarah bertubi2 diracuni mindanya Benarkah tiada ruang langsung di hati Ammar buat dihuni Sarah Apakah ada bahagia bg mereka jika setiap apa yg dilakukan semata2 demi bondaLepaskan saya tengku Saya rasa dah sampai masanya kita hentikan semua ni Tengku boleh teruskan hidup tengku dan saya boleh teruskan langkah saya Sarah Aku sayangkan kau Sarah tapi aku tak tahu macam mana nak luahkan AmmarCerita ini tentang pahit akan manis akhirnya Betapa hebatnya dugaan yg terpaksa dihadapi oleh Sarah sebelum mampu mengecap bahagia Tabahnya Sarah mengkagumkan kita Betapa hidayah itu milik Allah sesiapa juga hambaNya layak menerimanya walau dalam apa cara sekalipun Itulah yang terjadi kepada Tengku Ammar yang bongkak ego itu